Etykieta w kontaktach biznesowych


Savoir znaczy wiedzieć, zaś vivre znaczy po prostu żyć.

Bardzo często nie przypuszczamy nawet że oto, teraz korzystamy z którejś z zasad dobrego wychowania, ale co gorsze często nie wiemy również, że korzystać właśnie powinniśmy.

Badania przeprowadzone przez politechnikę w Darmstadt  polegały na śledzeniu losów 6500 absolwentów na przestrzeni dziesięcioleci od ukończenia uczelni. Wykazały one w sposób jednoznaczny, że to właściwy styl i dobre maniery są jednym z czynników decydującym o karierze. Wygląd zewnętrzny, zachowania oraz swoboda stanowią jeden z kluczy do sukcesu, pisze Brigitte Nagiller w klasycznej już książce „Styl i dobre maniery”.

Szkolenie ma formę warsztatu i interaktywnej prezentacji (70%-30%), trwa 2 dni i składa się z 3 warsztatów:

  • Wprowadzenie do etykiety – prezentacja,
  • Wizerunek zewnętrzny jako narzędzie komunikacji,
  • Savoir-vivre w kontaktach biznesowych – warsztat realizowany jest w sytuacji rzeczywistego lunchu, w zarezerwowanej wcześniej wydzielonej sali lub części  restauracji.


Korzyści Uczestników szkolenia:

  • Poznanie i zrozumienie reguł zachowania zgodnego z etykietą,
  • Wybór zachowania stosownego do sytuacji, wykorzystanie kultury bycia w celu poprawy jakości profesjonalnych kontaktów,
  • Swoboda i pewność w sytuacjach zwykłej firmowej codzienności i w kontaktach biznesowych,
  • Sprawdzenie w praktyce własnych umiejętności oraz możliwości ich rozwoju.

Personal CD
dla każdego uczestnika – w cenie szkolenia!

Gwarantujemy każdemu uczestnikowi zapis video szkolenia, Personal CD, który otrzymuje on w postaci zindywidualizowanego materiału wizualnego ze szkolenia w formie prezentacji DVD.
Personal CD zawiera zarówno reportażowe elementy szkolenia, jak i – co najistotniejsze – zindywidualizowany zapis warsztatów wraz z uwagami trenerów. Każdy z uczestników otrzymuje jedynie zapis własnych ćwiczeń warsztatowych.


Szkolenie polecamy:

  • Menadżerom średniego i wyższego szczebla,
  • Specjalistom ds. promocji, reklamy i PR,
  • Specjalistom ds. sprzedaży i kontaktów z Klientami,
  • Ekspertom i doradcom publicznie reprezentujący firmę.


Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

Warsztat 1: Wprowadzenie do etykiety – prezentacja.
Kluczowe zagadnienia:
  • Powitanie – (ukłony, uściski, pocałunki i pozdrowienia),
  • Prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy, tytułowanie, wizytówka, wizyta u przełożonego, partnera biznesowego, per Pan/per Ty?,
  • Przedstawianie się,
  • Hierarchia i pozycja w biznesie,
  • Precedencja w biurze, na przyjęciu i w podróży,
  • Sposób zwracania się – kobiety, szefowie, klienci, goście,
  • Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach.
  • Net-etykieta czyli sieciowy savoir-vivre:  e-mail, komunikatory i fora dyskusyjne w pracy, język i zasady e-korespondencji, akronimy – skróty w korespondencji.

Warsztat 2: Wizerunek zewnętrzny jako narzędzie komunikacji.
Kluczowe zagadnienia:
  • Moda czy konserwatyzm,
  • Rodzaje ubiorów i ich kolorystyka, dobór do pory dnia,
  • Metamorfozy i wybór stylu – case study,
  • Indywidualny dobór koloru,
  • Wpadki i najczęstsze pomyłki.

DZIEŃ DRUGI

Warsztat 3: Savoir-vivre w kontaktach biznesowych.
Kluczowe zagadnienia:
  • Przyjęcia i spotkania: zaproszenia, przyjęcia na stojąco, przyjęcia przy stole – nakrycie, menu, tematy rozmów nieformalnych, potrawy i alkohole,
  • Restauracja: zaproszenia, zamówienia, rachunki, trunki,
  • Przemówienia i toasty: jak przemawiać, toasty.