Komunikacja

Trzeba wiedzieć co i jak powiedzieć!

Często wiemy, do kogo przyjdzie nam skierować wypowiedź, nie jest też trudno określić okoliczności, w których się ona pojawi.W każdym razie są to zadania nie sprawiające większych trudności. Wtedy jednakże pojawia się inny kłopot, który kolokwialnie możemy opisać: „Trzeba wiedzieć, co powiedzieć!”

Oczywiście trzeba także wiedzieć: „Jak?” Do czego mamy się więc odwołać: do literatury, historii, tradycji?
A może zupełnie inaczej – do logiki, doświadczenia praktycznego, racjonalnych argumentów? A może jeszcze inaczej: do próżności, mądrości, poczucia humoru naszych słuchaczy?
Właśnie. Warto stawiać te pytania, a odpowiedzi koniecznie formułować trzeba świadomie. „Komunikować i motywować” skutecznie, to nie lada sztuka – lecz są na to sposoby, niechże się mówca nie lęka…

Poznaj nasze szkolenia z zakresu komunikacji:

Komunikacja interpersonalna.

Ona mnie nie rozumie. – to o partnerce. Mój szef jest „inteligentny inaczej” - a to refleksja z miejsca pracy… Może jednak nie jest tak jak się wydaje w pierwszym odruchu? Może zawodzi coś innego niż inteligencja ludzi, których codziennie spotykamy? Najczęściej zawodzi komunikacja!… czytaj dalej>>

Tworzenie tekstów prasowych i promocyjnych.

Przygotowanie materiałów informacyjnych przeznaczonych dla mediów wymaga specyficznej wiedzy i umiejętności. Po pierwsze trzeba znaleźć ciekawy temat, który zainteresuje media, ale jednocześnie pozwoli zaprezentować firmę lub jej przedstawicieli. Po drugie trzeba wiedzieć … czytaj dalej>>