Zaprezentuj albo zgiń


Prezentacja to teatr jednego lub kilku aktorów.

Przygotowując prezentację firmy, produktu, ważnego tematu bez wątpienia warto postawić
na niestandardowość i zaskoczenie. Celem jest stworzenie prezentacji  w ciekawy i nowatorski sposób, znalezienie nowego punktu widzenia.
Od tego czy potrafisz oczarować swoich słuchaczy może zależeć powodzenie kluczowego kontraktu, awans, twój wizerunek.

Szkolenie składa się z 4 warsztatów ukierunkowanych na praktyczne aspekty prezentacji jako wystąpienia publicznego, począwszy od planowania prezentacji, poprzez techniczne aspekty jej przygotowania, do samego spektaklu. A wszystko w formie interaktywnych warsztatów, przy użyciu sprzętu komputerowego i audio-video.
Szkolenie realizowane jest w ciągu 2 dni treningowych i trwa 16 godzin.


Korzyści Uczestników szkolenia:

  • Zdefiniowanie swojego unikalnego stylu prowadzenia prezentacji,
  • Zdobycie wiedzy niezbędnej do profesjonalnego zaplanowania, przygotowania i przeprowadzenia prezentacji/wystąpienia publicznego,
  • Zdobycie umiejętności budowania perswazyjnej argumentacji, wzbudzania i utrzymywania zainteresowania słuchaczy i sterowania uwagą audytorium,
  • Rozwinięcie umiejętności interpersonalnych w zakresie: autoprezentacji, operowania głosem i językiem ciała, metod wywierania nacisku,
  • Warsztatowa forma szkolenia, połączona z pracą własną uczestników gwarantuje odpowiednie utrwalenie nabytej wiedzy i umiejętności.

Personal CD
dla każdego uczestnika – w cenie szkolenia!

Gwarantujemy każdemu uczestnikowi zapis video szkolenia, Personal CD, który otrzymuje on w postaci zindywidualizowanego materiału wizualnego ze szkolenia w formie prezentacji DVD.
Personal CD zawiera zarówno reportażowe elementy szkolenia, jak i – co najistotniejsze – zindywidualizowany zapis warsztatów wraz z uwagami trenerów. Każdy z uczestników otrzymuje jedynie zapis własnych ćwiczeń warsztatowych.


Szkolenie polecamy:

  • Menadżerom średniego i wyższego szczebla,
  • Specjalistom ds. promocji, reklamy i PR,
  • Specjalistom ds. sprzedaży i kontaktów z Klientami,
  • Ekspertom i doradcom publicznie reprezentujący firmę.


Program szkolenia

Warsztat 1 – Czym jest prezentacja, określenie sytuacji wyjściowej

Trenerzy:  Sławomir OlejniczakOlga Kozierowska

Kluczowe zagadnienia:
  • Przedstawienie wcześniej przygotowanych, krótkich prezentacji każdego
    z uczestników,
  • Określenie początkowego poziomu kompetencji uczestników,
  • Określenie indywidualnych celów i zadań dla każdego z uczestników,
  • Składniki skutecznej prezentacji,
  • Cel prezentacji i jej struktura,
  • Kto prezentuje – kim jesteś dla swoich słuchaczy,
  • Odbiorca – audytorium – analiza słuchaczy,
  • Metody – jak powinieneś wystąpić?
Warsztat 2 – Microsoft powerpoint – twój sojusznik czy wróg?

Trener:  Olga Kozierowska

Kluczowe zagadnienia:
  • Atrybuty wspólne dla całej prezentacji – wzorce i szablony
  • Efekty animacji
  • Przygotowanie pokazu
Warsztat  3 – Jak sterować audytorium?

Trenerzy: Jacek WasilewskiMichał Rusinek

Kluczowe zagadnienia:
  • Podstawowe zasady kierowania rozmową, dyskusją,
  • Błędy i bariery komunikacyjne – analiza i sposoby ich unikania,
  • Narzędzia wzbudzania sympatii i zaufania słuchaczy,
  • Techniki wzbudzania zainteresowania słuchaczy,
  • Dobór argumentów w zależności od predyspozycji słuchaczy.
  • Najważniejsze zasady przekonywania i techniki wpływu społecznego.
Warsztat 4 – Studium przypadku; przygotowanie i przedstawienie prezentacji

Trenerzy: Olga Kozierowska, Sławomir Olejniczak

Kluczowe zagadnienia:
  • Uczestnicy szkolenia, podzieleni na 5 osobowe grupy, pracują samodzielnie nad zadaniem „prezentacja” korzystając  ze zdobytej wiedzy i jednocześnie doskonaląc swoje umiejętności. Doradcami w tej pracy są trenerzy, którzy wcześniej prowadzili zajęcia.
  • Każdy z teamów ma do dyspozycji materiały pomocnicze dotyczące swojego case study, stanowisko komputerowe
  • Każda z grup wykonuje przygotowaną prezentację, która następnie oceniana i analizowana jest pod kątem struktury, formy, logiki argumentacji oraz osobistych umiejętności prezentacyjnych członków grupy.
Zakończenie szkolenia – Zakres oceny prezentacji jako zadania aktorskiego
  • Postawa ciała i dystans,
  • Gestykulacja,
  • Mimika,
  • Kontakt wzrokowy,
  • Dopasowanie odpowiedniego ubioru i dodatków do sytuacji
  • Aranżacja przestrzeni.