Konferencja prasowa jako wystąpienie publiczne

Konferencja prasowa, to wystąpienie publiczne
dla telewizji.

Dlatego do najważniejszych elementów „pierwszego wrażenia” należą: wybór pory, miejsca i charakteru wydarzenia jakim konferencja prasowa być musi. Aby wydarzenie przebiegło z sukcesem wymaga scenariusza, ten zaś sprawnych i niezawodnych aktorów. Ważny jest więc wygląd zewnętrzny, nasza „mowa ciała”, zawartość merytoryczna i  zwięzłość wypowiedzi. Nie mniej istotny jest dobór języka, odpowiedni do tematu i odbiorców. Każda konferencja prasowa może przynieść niespodziankę  w postaci tzw. trudnych pytań. Oczywiście, organizując konferencję prasowa musimy być przygotowani na wszystko, ale na trudne pytania w szczególności.

Szkolenie ma formę warsztatu i interaktywnej prezentacji (70%-30%), trwa 2 dni i składa się z 4 warsztatów:

  • Jak Sterować Audytorium – Inżynieria Perswazji,
  • Budowanie PR – Efektywne Redagowanie Tekstów,
  • Czym Jest Konferencja Prasowa – Określenie Sytuacji Wyjściowej,
  • Konferencja Prasowa Jako Wystąpienie Publiczne.


Korzyści Uczestników szkolenia:

  • zdobędą umiejętności tworzenia efektywnych, pod względem technicznymi merytorycznym,  informacji prasowych
  • Posiądą umiejętności redagowania i streszczania tekstów. Poznają rodzaje materiałów prasowych.
  • zdobędą wiedzę niezbędną do profesjonalnego zaplanowania, przygotowania i przeprowadzenia konferencji/wystąpienia publicznego.
  • zdobędą umiejętności budowania perswazyjnej argumentacji, wzbudzania i utrzymywania zainteresowania słuchaczy i sterowania uwagą audytorium.
  • zdefiniują swój własny unikalny styl prowadzenia konferencji.

Personal CD
dla każdego uczestnika – w cenie szkolenia!


Gwarantujemy każdemu uczestnikowi zapis video szkolenia, Personal CD, który otrzymuje on w postaci zindywidualizowanego materiału wizualnego ze szkolenia w formie prezentacji DVD.
Personal CD zawiera zarówno reportażowe elementy szkolenia, jak i – co najistotniejsze – zindywidualizowany zapis warsztatów wraz z uwagami trenerów. Każdy z uczestników otrzymuje jedynie zapis własnych ćwiczeń warsztatowych.


Szkolenie polecamy:

  • Specjalistom ds. promocji, reklamy i PR
  • Specjalistom ds. sprzedaży i kontaktów z Klientami,
  • Ekspertom i doradcom publicznie reprezentujący firmę,
  • Służbom informacyjnym i promocyjnym samorządów.


Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

Warsztat 1 – Jak Sterować Audytorium – Inżynieria Perswazji

Trenerzy: Jacek WasilewskiMichał Rusinek

Kluczowe zagadnienia:
  • Ja Marka – budowanie wizerunku prezentera,
  • Kto prezentuje – kim jesteś dla swoich słuchaczy,
  • Odbiorca – audytorium – analiza słuchaczy,
  • Podstawowe zasady kierowania rozmową, dyskusją,
  • Błędy i bariery komunikacyjne – analiza i sposoby ich unikania,
  • Narzędzia wzbudzania sympatii i zaufania słuchaczy,
  • Techniki wzbudzania zainteresowania słuchaczy,
  • Dobór argumentów w zależności od predyspozycji słuchaczy,
  • Najważniejsze zasady przekonywania i techniki wpływu społecznego.
Warsztat 2 –  Budowanie PR – Efektywne Redagowanie Tekstów

Trener:  Olga Kozierowska

Kluczowe zagadnienia:
  • Informacja prasowa,
  • Backgrounder / boilerplate,
  • Studium przypadku,
  • Teczka prasowa,
  • Przygotowanie informacji prasowej,
  • Elementy techniczne i układ (tytuł, lead, rozwinięcie, kontakt),
  • Najczęściej popełniane błędy,
  • Przykłady pozytywne i negatywne,
  • Notka prasowa a informacja prasowa,
  • 10 złotych zasad,
  • Przygotowanie materiałów konferencyjnych.

DZIEŃ DRUGI

Warsztat 3 – Czym Jest Konferencja Prasowa – Określenie Sytuacji Wyjściowej

Trener:  Sławomir OlejniczakMichał Chlabicz

Kluczowe zagadnienia:
  • Przedstawienie wcześniej przygotowanych, krótkich prezentacji każdego z uczestników,
  • Zapis video i indywidualna analiza wystąpień,
  • Określenie indywidualnych celów i zadań dla każdego z uczestników,
  • Podział zadań uczestników konferencji prasowej,
  • Określenie celu konferencji i jej struktury,
  • Organizacja konferencji: temat, termin, miejsce, scenariusz,
  • Ponowny zapis video i ponowna analiza wystąpień.
Warsztat 4 – Konferencja Prasowa jako Wystąpienie Publiczne

Trenerzy: Danuta Kondratowicz, Sławomir Olejniczak

Kluczowe zagadnienia:
  • Uczestnicy szkolenia, podzieleni na 3-5 osobowe grupy, pracują samodzielnie nad zadaniem „prezentacja/konferencja” korzystając  ze zdobytej wiedzy i jednocześnie doskonaląc swoje umiejętności. Doradcami w tej pracy są trenerzy, którzy wcześniej prowadzili zajęcia,
  • Każdy z teamów ma do dyspozycji materiały pomocnicze dotyczące swojego case study, stanowisko komputerowe,
  • Każda z grup wykonuje przygotowaną konferencję, która następnie oceniana
  • i analizowana jest pod kątem struktury, formy, logiki argumentacji oraz osobistych umiejętności prezentacyjnych członków grupy,
  • Ocena odbywa się na podstawie zapisu audio-video.
Zakres oceny elementów konferencji jako wystąpienia publicznego:

•    Postawa ciała i dystans,
•    Gestykulacja,
•    Mimika,
•    Kontakt wzrokowy,
•    Aranżacja przestrzeni.